RING OCH BESTÄLL
031-44 69 66

Frågor och Svar

frågor och svar

Här kan du se några vanliga frågor som har ställts tidigare av våra kunder. Hittar du inte ett svar på din fråga är du alltid välkommen att ta kontakt med oss. Vi besvarar din fråga inom 48 timmar. Kontakta oss så hjälper vi dig.






Vad betyder det att ni arbetar i ett team?

Det betyder att vi jobbar i en grupp på tre eller två personer. Det är kostnadseffektivt för kunden samt att personalen kan hjälpa varandra direkt på plats.



Jobbar ni alltid i ett team?

Oftast



Varför jobbar ni i ett team?

Vi tycker om att jobba tillsammans eftersom det är mycket roligare och motiverande än att jobba själv. Jobbet går också smidigare. Dessutom funkar det bra med kunder som brukar vara hemma och vill ha välstädat hem på kortare tid än det brukar ta för en person. Har man t.ex. småbarn hemma är det extra viktigt att man klarar av tidsramar så att bostadsutrymmet kan användas så snart som det är möjligt.



Är det alltid samma personer som städar hos mig?

Jo, det är oftast samma personer som städar hos dig. Våra ambitioner är att städningen alltid utförs av samma personer. Om någon blir sjuk ska en annan person komma med den som du redan känner.



Eftersom ni jobbar i team, betalar jag per person eller per timme?

Du betalar alltid per timme, oavsett hur många som arbetar med städningen.



Varför betalar jag för ex. 4 timmar när två personer utfört sitt arbete på 2 timmar?

Det är enkel matematik:

EXEMPEL 1: För en person behövs fyra städtimmar. För två personer delar man fyra timmar.

1 person (2 timmar) + 1 person (2 timmar) = 4 timmar

EXEMPEL 2: När det kommer tre personer som städar på fyra timmar då delar vi fyra timmar på de tre personer.

1 person (1 tim, 20 min) + 1 person (1 tim, 20 min) + 1 person (1 tim, 20 min) = 4 timmar



Hur rekryterar ni personal?

Innan vår städpersonal tar hand om ditt hus går de genom internutbildning tillsammans med arbetsledare. När arbetsledare tycker att en person är färdig utbildad då börjar den jobba i team tillsammans med de erfarna och som är vana. De hjälper den nya personen att komma igång och detta arbetssätt uppskattas av både våra kunder och vår nya personal. En ny person städar aldrig själv och det är också säkrare för våra kunder.



Har ni någon bindningstid?

Nej, vi har ingen bindningstid. Vi tycker att det är självklart att en nöjd kund som är nöjd med städfirmans tjänster vill fortsätta med att anlita oss. Det ger oss motivation och vind i ryggen. Att alltid serva våra kunder.



Kan ni skicka mig några referenser?

Självklart. Kontakta oss så ordnar vi det. Annars kan man titta på kundernas officiella kundomdömen som är ett bra måttstock på våra städtjänster av vår städfirma.



Gör städfirman ett besök innan man utför ett uppdrag?

Du kan välja själv om du vill träffas först innan vi utför ett uppdrag eller så kan du välja direkt städning med en kort introduktion. Då går vi genom dina önskemål och börjar städa direkt efteråt. De flesta väljer andra alternativet eftersom det är enkelt och sparar tid.



Måste jag gå ut när ni städar?

Absolut inte.



Måste jag ha extra nyckel för Er?

Om du brukar vara hemifrån då är det bra att ha kopia av en nyckel. Du väljer själv hur du vill att vi ska hantera din nyckel. Exempelvis: Efter städning kan vi lämna nyckel till din granne o.s.v



Hur lång tid tar en städning?

Allt beror på dina önskemål. Vill du ha ett välstädat hem/lägenhet så tar det naturligtvis lite mer tid.
Exempel: En vanlig städning i en två rums lägenhet tar ungefär 2 timmar att städa. Större ytor runt 150 kvm tar ca 4-5 timmar. Efter en genomförd provstädning vet vi exakt tid för en hemstädning. Det är inte sant att det är enklare att städa en lägenhet än ett hus. Det brukar vara trångt i en lägenhet med flera små rum. Så att dammsugning inte går så smidigt som i ett hus med stora ytan.



VIlka betalningsätt gäller?

Om du har ett kundabonnemang betalar du städföretaget Cleanteams faktura i slutet av månaden. För övriga arrangemang gäller betalningsvillkor 14 dagar från fakturadatum.



Vad är det som är viktig att tänka på innan städtillfälle?

Om du vill spara tid, plocka undan så att ständing går smidigare.Fundera också lite över dina önskemål och eventuellt notera det som är viktigt för just dig att vi åtgärdar.



Jag är inte nöjd med städning. Hur ska jag reklamera?

Reklamation ska göras via epost inom 24 timmar. Förklara i mailet vad du inte är nöjd med. Ta ett kort på det som är fel och bifoga i mailet. Du kan också sms:a oss. Vi kontaktar dig för att komma överens angående reklamation. Om du har ett kundabonnemang förbättrar och åtgärdar vi städning vid nästa städtillfälle.



Om någonting går sönder?

Vi har Ansvarsförsäkring upp till 10 miljoner kronor. Om någon person har råkat förstöra någonting vid städtillfället, meddela oss omgående så kommer vi överens hur vi gör.



Kan jag avboka städning utan extra kostnader?

Du kan avboka städning tre dagar i förväg annars betalar du för de timmar du har beställt. Om du är kundabonnemang bokar vi någon annan dag åt dig.




Undrar du över något? Fråga oss!




Kontakta oss
Öppetider
  • Telefontider:
    mån-fre 08.00 - 18.00
  • lör och sön - Stängt
  • Kontor:
  • mån-fre 08.00 - 16.00
  • lör och sön - Stängt

canada goose madrid canada goose outlet canada goose españa nike huarache zapatillas nike mujer nike air force blancas comprar peuterey nike stefan janoski baratas barbour madrid nike sb baratas polos ralph lauren outlet botas timberland hombre polos fred perry baratos nike cortez baratas polos fred perry parajumpers outlet españa nike air max 90 blancas